недеља, 8. септембар 2019.

Tiramisu sa borovnicama


Ovo je još jedan odličan tiramisu na koji sam sasvim slučajno naišla na internetu a kako je trenutno sezona borovnica morala sam odmah i da ga isprobam. Recept za kremu je isti kao onaj koji ja inače koristim pa sam znala da je dobar a borovnice svi volimo pa sam pretpostavljala da će nam se i ova kombinacija svidjeti. U originalu u preliv od borovnica ide i cimet ali ga ja nisam dodavala jer sam imala utisak da će on samo pokvariti ukus. Ja sam koristila divlje borovnice kojih u ovo doba godine ima na pijaci. Pretpostavljam da se može praviti i sa gajenim borovnicama ali ih ja nikad nisam probala i nemam pojma kakav im je ukus. Prije nego što pređem na recept još samo da dodam da sam ja po ugledu na original ovaj put tiramisu pravila u čaši ali je on prilično čvrst i može se praviti kao klasični tiramisu i rezati na kocke.




Tiramisu sa borovnicama


4 jajeta
150 gr prah šećera
500 gr mascarpone sira
250 ml nes kafe
carolans
2 velika pakovanja piškota(štarkove 210 gr)
gorki kakao
oko 300-400 gr borovnica
2 kašike šećera


IMG_9304


Borovnice pomiješati sa 2 kašike šećera, prokuvati 10 minuta i ohladiti.
Napraviti jaču nes kafu i dodati u nju carolans liker po ukusu.
Umutiti bjelanca u čvrst snijeg. Žumanca umutiti  sa šećerom pa im dodati sir i sve dobro promutiti. Zatim dodati bjelanca i promutiti mikserom da se fino poveže.
Ako pravite tiramisu u čaši na dno čaše složiti po dvije izlomljene, namočene piškote, preliti ih prelivom od borovnica, sipati malo fila, piškote, borovnice, fil i po želji ponovo piškote i fil. Ja sam ovaj put slagala samo po dva reda jer sam pravila samo pola mjere za probu i dobila sam šest velikih čaša. Odozgo posuti gorkim kakaom i ukrasiti svježim borovnicama i listićima nane. Kod mene je u nedostatku nane poslužio bosiljak.


IMG_9267 


Ako se odlučite da složite tiramisu na klasičan način u dublji pleh slagati red piškota namočenih u kafu, preliti ih prelivom od borovnica pa preko sipati par kašika fila, ponovo složiti red namočenih piškota,borovnice, fil, piškote, fil a odozgo posuti gorkim kakom kroz cjediljku. Ukupno bude tri reda piškota, tri reda fila i dva reda preliva od borovnica. Nekoliko svježih borovnica  možete ostaviti za dekoraciju.

2 коментара: