уторак, 7. август 2012.

Tiramisu sa malinama





Tiramisu sam prvi put probala u jednom lokalnom restoranu i bio je poslužen u čaši. Fil je bio malko ređi i bilo je manje piškota nego u onom klasičnom ali se meni ukus svidio i odlučila sam da se bacim na traženje recepta. Poslije malo traganja po internetu i čitanja par recepata od kojih je svaki bio drugačiji, odlučila sam se za onaj koji je bar na prvi pogled ispunjavao sve moje uslove tj nije imao u sebi šlag tj slatku pavlaku jer mi to nekako ne zvuči originalno a pošto sam željela da recept bude što sličniji originalu odmah sam eliminisala sve koji su u sebi sadržali šlag. Sledeći kriterijum je bila količina jaja jer sam htjela kolač koji je fino kremast a opet dovoljno čvrst da mogu izrezati kakve takve kocke od njega pošto mi rezanje baš i nije jača strana. 


IMG_3860


I tako je izbor pao na ovaj recept sa Coolinarike. To je recept jedne divne mlade djevojke koja pored ovoga ima još puno dobrih recepata a za jedan od njih smo mi posebno vezani ali o tome nekom drugom prilikom. Kad sam napravila svoj prvi tiramisu naravno poslije nekoliko sati sam se ušunjala u frizider sa onom malo dužom kašikom kojom može fino da se kopa po dubokom plehu i napravila masakar :-). Toliko mi se dopao ukus, tekstura ma sve da je to prosto bila ljubav na prvi pogled i od tad mi nije palo na pamet da probam neki drugi recept. Naravno sa ovim receptom sam malo eksperimentisala, dodavala jagode, maline, ganache, carolans ali sve ostalo uvijek je po receptu.


IMG_3856


 Potrebno je

4 jaja
150 gr prah šećera
500 gr mascarpone sira
250 ml nes kafe
carolans
2 velika pakovanja piškota(štarkove 210 gr)
gorki kakao
oko 400 gr malina


IMG_3826


Napraviti jaču nes kafu i dodati u nju carolans liker po ukusu.
Umutiti bjelanca u čvrst snijeg. Žumanca umutiti  sa šećerom pa im dodati sir i sve dobro promutiti. Zatim dodati bjelanca i promutiti mikserom da se fino poveže. U dublji pleh slagati red piškota namočenih u rum, fil, posuti malinama, ponovo složiti red namočenih piškota, fil, maline, piškote, fil a odozgo posuti gorkim kakom kroz cjediljku. Ukupno bude tri reda piškota, tri reda fila i dva reda malina. Nekoliko malina  možete ostaviti za dekoraciju. Ja sam još stavila i po listić nane.


IMG_3849


Kao što vidite ja kombinujem piškote sa kafom i maline ali je to savršena kombinacija. Probala sam i da namačem piškote u mlijeko i liker ali to onda nije to. Pravila sam ga i sa jagodama ali je onda ipak bolja kombinacija mlijeko i liker a odozgo šlag.



1 коментар: