субота, 24. новембар 2012.

Ruska salata

Kad planiram šta ću da pravim za slave, rođendane i Novu Godinu uvijek pomislim na rusku salatu. Nju svi vole a i fino se slaže sa mezom. Ja sam recept za rusku dobila od sestrine svekrve i uvijek je pravim po tom receptu s tim što ja za razliku od nje obavezno napravim i domaći majonez. Recept za majonez sam takođe dobila od jedne veoma iskusne domaćice i po njemu se majonez veoma brzo i lako napravi a mnogo je ukusniji od kupovnog. Ovu salatu sa slike sam pravila još za slavu ali nikako da dođe na red tako da je evo prošlo skoro mjesec dana od kad sam je pravila.


IMG_2544 by irenalana


Potrebno je

250 gr graška iz konzerve
250 gr kuvane šargarepe
250 gr kuvanog krompira
250 gr narezane šunkarice
250 gr kuvanog ili pečenog pilećeg mesa
250 gr kiselih krastavaca
5 kuvanih jaja
2 jajeta
1/2 l ulja
so
biber
2 kašičice sirćeta
2 kašičice senfa
IMG_2370 by irenalana
Šargarepu, krompir, šunkaricu, meso, jaja i kisele krastavce sitno nasjeckati, dodati im grašak i sve pomiješati.

IMG_2379 by irenalana
Za majonez najprije umutiti posoljena bjelanca da se dobije čvrst snijeg. U dublju posudu sipati žumanca, senf, sirće i biber pa malo promutiti mikserom da se poveže a onda u tankom mlazu dodavati ulje i stalno mutiti mikserom da se dobije gusta masa. Dodati umućeni snijeg od bjelanaca pa sve promiješati mikserom i po potrebi još malo posoliti.
IMG_2385 by irenalana
Dio majoneza pomiješati sa nasjeckanim povrćem (oko 2/3) a dio ostaviti da se salata dekoriše. 

1 коментар:

  1. Klasik koji obožavam! Nažalost niako da se sjetim da napravim rusku salatu, mislim da je prošlo već 4-5 godina otkako sam je posljednji put pravila. Hvala na podsjećanju i odličnom receptu!

    ОдговориИзбриши