субота, 10. новембар 2012.

Slavski kolač

Nije me bilo par dana jer sam imala malo više posla. Prošla nam je slava 31.10. Lučin dan a onda smo 2.11. pravili Lani žurkicu za rođendan u jednoj igraonici pa 3.11. kad joj je inače rođendan slavili ga kući tako da sam baš imala posla oko pripreme svega toga a sad polako mogu i da vam pokažem šta sam to sve pravila. Za početak evo slavski kolač. 
Kod nas u kući se slavski kolač nije pravio jer se slava slavila kod najstarijeg strica tako da nisam imala neki naš recept za kolač. Kada smo konačno počeli da slavimo slavu u našoj kući pronašla sam recept sa Coolinarike. On je od tad pravljen već nekoliko godina za redom i uvijek sam zadovoljna rezultatima.




Potrebno je


2.5 dl mlijeka
2 jajeta
20 gr svježeg kvasca
0.5 dl ulja
1 kašičica šećera
1kašičica soli
brašna da se zamijesi fino mekano tijesto

umućeno jaje za premazivanje

2 dl brašna
1 kašika soli
vode da se zamijesi tvrđe tijesto




Kvasac rastopiti u mlakom mlijeku, dodati ulje, jaja i šećer pa dodavati so i brašno i zamijesiti da se dobije fino mekano tijesto. Tijesto ostaviti da naraste oko 1 h ili više. Tijesto je dosta teško i malo sporije narasta nego obično hlebno tijesto. Naraslo tijesto podijeliti na 2 dijela ali tako da jedan bude 2/3 ukupnog tijesta a drugi 1/3. Manji komad rasporediti na dno podmazanog kalupa za pečenje. Veći komad podijeliti na na 6 djelova. Jedan od ovih djelova podijeliti na tri trake i uplesti u pletenicu a preostlih 5 oblikovati u loptice. Pletenicu staviti po obodu kalupa iznad onog tijesta koje je već u kalupu a u sredini rasporediti preostalih 5 loptica tako da u sredini bude jedna a preostale 4 rasporediti oko nje kao krst. Najbolje bi bilo da ova loptica koja ide u sredinu bude malo veća od ostalih.




Ostaviti da naraste 1-1.5 h dok ne poveća volumen 2-3 puta. Zatim premazati jajetom i nalijepiti ukrase pa peći na 200 C oko 30 minuta.
Za ukrase zamijesiti tvrdo tijesto od brašna, soli i vode pa od njega praviti razne oblike na pr krst, ruže, pšenicu, golubove...
Ja ovu pogaču pečem u staklenom dubokom kalupu prečnika 18 cm i oko 10 cm visine tako da dobijem malu pogaču ali sasvim dovoljnu za nas.


5 коментара:

  1. I meni je slava Sveti Luka, a mom sinu imendan.
    Srećna salva, sa zakašnjenjem, vrlo lep slavski hleb.

    ОдговориИзбриши
  2. Predivno izgleda. I cestitke sa zakasnjenjem :)

    ОдговориИзбриши
  3. sa zakasnjenjem, jer sad otkrivam ovu stranicu, srecna slava, a i rodjendan! i meni je slava sv. Luka, a mom Luki rodjendan 03.11! Ove godine proslavili smo deveti!
    pozdrav iz Podgorice ))))

    ОдговориИзбриши