недеља, 14. март 2021.

Podvarak sa koljenicom

Dolazi toplije vrijme pa treba trošiti kiseli kupus. Mi svake godine kiselimo kupus koji bude spreman taman negdje oko Nove godine tako da prva sarma bude uvijek dio novogodišnjeg ručka. Za sarmu koristim spoljašnje veće listove a središnji dio kupusa vratim u bure i kasnije koristim za salatu ili podvarak. Podvarak obično pravim sa piletinom po ovom receptu ali sam se ovaj put odlučila da isprobam onaj klasični sa koljenicom i mogu vam reći da je bio baš ukusan. Zbog tog sam odlučila da i tu varijantu zapišem jer će možda nekome valjati.




Podvarak sa koljenicom


1 dimljena koljenica
1 kg kiselog kupusa
1 glavica crnog luka
3 čena bijelog luka
malo pančete
2 lista lovora
aleva paprika
biber


IMG_1303


Koljenicu oprati i kuvati dok ne bude potpuno kuvana. Ja sam je kuvala u ekspres loncu i to oko 40 minuta tj duplo duže nego kad kuvam pasulj. Kuvanu koljenicu prebaciti u pekač i naliti šoljicom vode u kojoj se kuvala pa peći na 250C. Dok se koljenica peče na malo ulja popržiti nasjeckan crni luk, dodati sitno nasjeckan bijeli luk i pančetu izrezanu na kockice pa  propržiti da pančeta zamiriše. Zatim dodati narezan kupus, dva lista lovora, malo aleve paprike i bibera pa dinstati da kupus omekša. Ja sam i kupus kuvala u ekspres loncu oko 20 minuta. Kuvani kupus rasporediti oko koljenice, pokriti folijom i peći jedno sat vremena a zatim skloniti foliju da se kupus i koljenica zapeku dok korica na koljenici ne postane krckava kao kad pečete prasetinu. Poslužiti uz neki fini hleb i kisele paprike i uživati.


IMG_1317

Нема коментара:

Постави коментар