уторак, 24. јануар 2017.

11+13=24 godine (Egipćanka tj Egipatska torta)


Proslavili smo još jednu godišnjicu i to duplu 13 godina braka i 24 godine od kad smo zajedno. Neko će možda reći da je to priličan broj godina ali ja bih mogla bar još jedno tri puta ovoliko. Skromno nema šta :-). Tako su mi proletjele ove godine a naročito ove zadnje od kad smo dobili klince da mi se čini da smo se juče vjenčali. Kako vrijeme leti.
Kao i obično i ove godine smo godišnjicu proslavili u restoranu a ja sam bila zadužena za tortu. Ovogodišnja torta je nešto skromnijeg izgleda jer nisam stigla da je fino dekorišem  fondanom. Dan prije godišnjice vratili smo se sa Zlatibora pa sam jedva stigla da ispečem tortu a dekoracija će biti sledeće godine. Još dok smo bili na Zlatiboru merkala sam na feedly-ju moju zbirku sačuvanih recepata i odlučila se za Natašinu Egipćanku. Torta je tako divno izgledala na slikama da sam odluku lako donijela a pomoglo je i to što sam već isprobala par recepata sa Natašinog bloga i svi su ušli u stalnu upotrebu. Kada sam počela detaljnije da čitam njen post naišla sam na par linkova sa istom tortom na drugim blogovima i na kraju je torta koju sam napravila bila kombinacija Natašine i Marijine. Kore sam pravila sa orasima mada se u oba ova recepta koriste lješnici ali  ja više volim kore sa orasima naročito kada se orasi malo krupnije samelju. Torta nam se svima svidjela a Vule je pojeo nekoliko parčadi tako da će torta od sad često biti na meniju.


IMG_0426

 

 

Egipatska torta 

 

Za jednu koru potrebno je 
2 belanceta
2 kašike šećera
1/2 kašike brašna
40 g mlevenih oraha

8 žumanaca
5 kašika šećera
4 ravne kašike brašna
3 kesice vanil šećera
250 ml mleka
125 g putera

120 g šlaga u prahu

150 ml mleka
100 g pečenih, samljevenih lešnika
100 g šećera

šlag krem za ukrašavanje




Bjelanca umutiti u čvrst snijeg pa im dodati šećer i još malo mutiti. Dodati brašno i orahe i promiješati kašikom. Peći u kalupu za tortu prečnika 20 cm. Napraviti četiri ovakve kore.
Žumanca umutit sa šećerom i vanilom, dodati brašno i mlijeko pa fil skuvati na pari. Skuvani fil pokriti providnom folijom i ostaviti da se ohladi. U hladan fil dodati umućen puter.
Šlag umutit sa mlijekom.


IMG_0410


 Šećer rastopiti da se samo malo karamelizuje i dobije blago kafenu boju pa ga izliti na papir za pečenje i ostaviti da se ohladi. Paziti da šećer bude blago karamelizovan jer će tamnjeti i kad ga izlijete na papir sve dok se ne ohladi. Ohlađeni karamel usitniti na komadiće. Ja sam ga krupno samljela u sjecku. Lješnik ispeći, oguliti i samljeti pa ga zajedno sa karamelom dodati šlagu.


IMG_0403


Slagati koru, žuti fil, šlag sa karamelom i tako redom. Spolja ukrasiti šlag kremom.


IMG_0456

4 коментара: