недеља, 8. јануар 2017.

Baklava rolnice ili cigaret baklava


Evo još jedna fina baklava od mene. Ovoga puta to su baklava rolnice tj rol baklava ili što bi moj muž rekao cigaret baklava. Recept je sa bloga Domaćica online a ja sam ga slučajno našla na Pintrestu. Privukao mi je pažnju zato što su mjere bile za pet kora, a meni često pretekne par kora kad pravim pitu, tako da sam ga odmah isprobala. Kako sam bila zadovoljna rezultatom on je skoro u potpunosti istisnuo klasičnu baklavu koju sam do tada pravila. Ne mogu da kažem da se pravi lakše od klasične baklave, jer se baklava u principu veoma lako i brzo pravi bilo da je klasična ili ova zarolana, ali mi je valjda interesantnije da pravim rolnice pa mi se čini da bude gotova za pet minuta. Idealna je za posne slave i praznike samo treba puter zamijeniti margarinom a za dane koji nisu posni obavezno je pravite sa puterom jer je on ipak mnogo ukusniji a i zdraviji. Kada koristite margarin morate paziti da ne prepečete baklavu jer onda rizikujete da margarin dobije neki malo oštar ukus što se sa puterom neće desiti. Kore za baklavu treba pažljivo odabrati. One ne smiju da budu žilave tako da obavezno koristite neke već isprobane kore. Takodje treba da budu vrlo tanke. Kore koje ja kupujem imaju 20 listova u pakovanju od 500 gr.





Baklava rolnice 

 

20 tankih kora za baklavu

300 gr mljevenih oraha
2 dl vode
120 gr putera ili margarina
8 kašika ulja

600 gr šećera
600 ml vode
2-3 kesice vanile
sok od 1/2 limuna


IMG_0319


Orahe krupnije sameljite i poparite ključalom vodom. Vode treba dodati toliko da se dobije gusta smjesa. Puter istopite i pomiješajte sa uljem. Šećer kuvajte sa vodom i vanilom od kad proključa jedno deset minuta pa sklonite sa ploče, dodajte mu sok od limuna i ostavite da se ohladi.


IMG_0331


Za jednu rolnicu su potrebne dvije kore. Prvu koru premažite puterom, stavite preko nje drugu koru koju takodje treba premazati, preklopite po užoj strani na pola, opet premažite pa uz previjeni dio složite kašiku smjese od oraha i zarolajte. Režite svaku rolnicu na četiri dijela tj na 9 cm dužine. Ja svaki dio još malo odvijem pa ponovo zavijem da bi dobila zategnutiju i pravilniju rolnicu.


IMG_0321


Rolnice složite u pleh i premažite istopljenim puterom. Može se desiti da vam pretekne malo istopljenog putera što je sasvim u redu. Nema potrebe da potrošite sav puter već samo onoliko koliko je potrebno da se kore i baklava fino premažu. Baklavu pecite oko 1 sat na 180 C da blago porumeni pa je prelijte rashlađenim sirupom.


IMG_0306


Ako želite krckave rolnice koje su sa svake strane jednako ispečene složite ih u malo veći pleh tj pleh od rerne. Da bi se fino ispekle sa svake strane treba da budu malko razmaknute a onda kad se ispeku možete ih složiti u neki manji pleh i preliti sirupom. Ja sam moje pekla u plehu 25x33 cm pa su bile prilično nabijene i sa strane su ostale mekše mada se meni i tako veoma sviđaju.


IMG_0250


Hadnu baklavu pospite krupno nasjeckanim pistaćima i uživajte.


IMG_0325

2 коментара: