петак, 3. јануар 2014.

Naša novogodišnja torta

IMG_1189



Pored sitnih kolača ove godine sam odlučila da napravim i jednu malu tortu tek toliko da mogu da je ukrasim. U zadnje vrijeme sam sa neta naručila par alatkica za rad sa fondanom i jedva sam dočekala zgodnu priliku da ih iskoristim. Torta je pravljena po receptu za Majine reform kocke  koji sam našla na Laninom blogu. Lana je šećer mjerila kašikama što je možda malo manje precizno ali je meni tako bilo lakše pa sam odmah prisvojila njenu verziju recepta. Fondan sam pravila po Minjinom receptu.
Prije nego što počnem sa pisanjem recepta moram još da kažem da je torta preživjela novogodišnje veče jer se svima toliko dopala da mi nisu dali da je režem:-).


IMG_1197


Potrebno je


10 bjelanaca
10 kašika šećera
250 gr mljevenih oraha

10 žumanaca
10 kašika šećera
2-3 kecise vanile
200 gr putera
100 gr čokolade

150 gr čokolade
4-5 kašika ulja

1 kesica želatina u prahu
50 ml hladne vode (za želatin)
20 ml vode (za fruktozu)
100 gr fruktoze ili dekstroze (voćni šećer)
1 velika kašika glicerina
900 gr šećera u prahu


IMG_1206


Umutiti bjelanca sa šećerom u čvrst snijeg pa dodati mljevene orahe. Peći u plehu od rerne  koji je obložen masnim papirom ili folijom ili peći nekoliko kora u okruglom kalupu za tortu. Ja sam malu novogodišnju torticu pravila od šest jaja i napravila sam 4 tanke korice u kalupu od 20 cm.


IMG_1209


Za fil na pari skuvati žumanca sa šećerom i vanilom. U skuvan fil dodati čokoladu da se istopi a kad se fil ohladi dodati i umućen puter, pa sve fino umutiti. Filovati kore a odozgo preliti glazurom od čokolade.


IMG_1211


Kako sam ja tortu oblagala fondanom nije mi odgovaralo da je prelijem čokoladom već sam u dio fila koji sam ostavila za premazivanje dodala još oko 50 gr istopljene čokolade pa sam tim filom premazala tortu.


IMG_1212


Za fondan želatin preliti vodom i ostaviti da nabubri. Fruktozu prokuvati sa 20 ml vode i kad proključa ostaviti da vri jedno 30 sekundi pa skloniti sa ploče, dodati supenu kašiku glicerina i nabubreli želatin. Zatim polako dodajte šećer u prahu dok ne dobijete gustu smjesu koja može da se mijesi rukama. Ostaviti fondan 30 minuta da se ohladi a zatim je spreman za obradu. Fondan koji preostane čuvati u dobro zatvorenoj kesi na sobnoj temperaturi.

1 коментар:

  1. Tortica je zaista preslatka, figurice bajkovito lepe, Srećni novogodišnji praznici tebi i tvojoj porodici :)

    ОдговориИзбриши