понедељак, 11. јануар 2016.

Krofne


Čim zahladni kod nas počne da radi pekara. Tako i sad radi punom parom, samo što ja nemam vremena da slikam i objavljujem, ali sam zato dobila bar kilo dva viška. Između ostalog, a bilo je tu kiflica, hleba, pletenica i pužića sa makom, loptica sa virlama, pita i drugog, pravila sam i krofne i to prvi put ove zime. Rekoh šteta bi bilo da se to preskoči jer ih svi volimo, pa šta bude da bude. Ma i onako je vrag odnio šalu i moraćemo svi na dijetu od ponedeljka(nekog ponedeljka :-)).
Krofne pravim po receptu sa Coolinarike i od kad sam ga isprobala recept ne mijenjam jer su krofne uvijek dobre, šuplje i sa onom svijetlom linijom tj baš kao što i treba da budu a kako su ukusne o tome neću ni da pričam jer to ćete naravno isprobati sami :-). Pored toga ovaj recept ima još jednu dobru stranu a to je što se tijesto umijesi uveče pa se onda ujutro prže krofne tako da za nešto više od pola sata možete imati odličan doručak.





Krofne

 

3 dl mlijeka
3 kašike ulja
1 jaje
1 žumance
20 gr svježeg kvasca
2 kašike šećera
kesica vanile
malo soli
narendana korica limuna
brašna po potrebi da se zamijesi mekše tijesto

ulje za prženje
eurokrem
džem
prah šećer
vanila


IMG_6795


Kvasac rastopiti u mlakom mlijeku, dodati šećer, vanilu, jaja, ulje, limunovu koricu, so i brašna da se zamijesi mekše tijesto. Tijesto fino umijesiti pa staviti u vanglu, pokriti ga kesom za zamrzavanje hrane i ostaviti u frižideru preko noći. Tijesto može da se koristi naredna dva do tri dana.
Sjutradan tijesto razviti na prst debljine i vaditi krofne. Od ove mjere se može napraviti 24-25 krofni. Ostaviti ih 15 minuta da narastu sa jedne strane, preokrenuti ih i ostaviti još 15 minuta.
Pržiti u zagrijanom ulju i to tako što ćete u ulje spuštati onu stranu krofne koja je bila gore. Kada stavljate krofne u tiganj maknite ga na kratko sa ploče, stavite krofne, poklopiti par minuta da malo narastu pa onda maknite poklopac i pržiti da fino porumene. Ja u toku prženja malo drmam tiganj jer mi se čini da tako krofne bolje narastaju. To je trik koji sam pokupila od sestrine svekrve. Pržene krofne vadite na salvete da upiju višak ulja. Puniti ih eurokremom ili džemom i posuti prah šećerom i vanilom.


IMG_6801

6 коментара:

  1. Obozavam krofne, ali ih rijetko pravim. Ove tvoje izgledaju bas perfektno.

    ОдговориИзбриши
  2. Ja ih punim velikim spricem za ukrasavanje kolaca koji ima jedan dugacak nastavak pogodan za to mada mislim da se online mogu kupiti spravice namijenjene bas za punjenje krofni.

    ОдговориИзбриши
  3. Krofne su predivne i isprobati cu ih moji svi vole krofne

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala, nadam se da ce vam se svidjeti. Ja od kad sam nasla ovaj recept ne mijenjam ga jer mi uvijek fino uspiju a odgovara mi i to sto moraju da odleze u frizideru jer ih onda ujutro brze napravim.

      Избриши