недеља, 25. март 2018.

Fini kroasani


Evo još jedan recept sa Coolinarike. Ovaj put u pitanju je recept za kroasane od Vonzi. To su najbolji kroasani koje sam ja do sad napravila. Spolja su hrskavi a unutra divno mekani i što je najvažnije nisu masni. Prave se jednostavno a rezulata je odličan tako da ih ja već drugu subotu za redom pravim za doručak. Do sad sam ih pravila sa eurokremom, džemom i makom a sigurna sam da bi bili odlični i sa nekim slanim punjenjem.




Kroasani


2dl mlijeka
1 dl vode
3 kašike ulja
2 kašike šećera
1 kašičica soli
20 gr svježeg kvasca
brašna po potrebi da se dobije mekše tijesto
džem
eurokrem
100 gr putera ili margarina(ja stavim 50 gr putera i 50 gr margarina)

100 gr mljevenog maka
100 gr šećera
1 kesica vanile
malo putera
malo mlijeka
rendana korica limuna

jaje
šećer u prahu
vanilla


IMG_1133


Pomiješati mlaku vodu i mlijeko pa im dodati kvasac, šećer i ulje. Sačekati malo da se kvasac rastopi pa zatim dodavati brašno i so. Zamijesiti mekano tijesto. Ostaviti tijesto sat vremena da naraste pa ga podijeliti na osam djelova. Svaki dio oblikovati u lopticu pa ostaviti tijesto još jedno 15 minuta da narasta da bi se lakše razvijalo. Puter rastopiti da bude mekan ali ne tečan. Ja koristim 50 gr putera i 50 gr margarina jer moji baš ne vole kad se ukus putera puno osjeća u pecivima.


IMG_1136


Loptice tijesta razvijati na veličinu malog tanjira, premazivati sa oko dvije kašičice putera i slagati jednu na drugu. Zadnju koru ne mazati. Tijesto razviti u što veći krug pa ga rezati na 32 ili 16 djelova, filovati i uvijati kao kifle. Slagati ih u pleh na papir za pečenje i ostaviti još sat vremena da narastu. Narasle kroasane premazivati umućenim jajetom i peći na 250C da fino porumene.


IMG_1116


Za fil od maka samljeveni mak pomiješati sa puterom, šećerom i vanilom, dodati malo mlijeka da smjesa ostane gusta i kuvati na tihoj vatri da se šećer istopi. Po želji dodati i malo narendane limunove korice.


IMG_1106


Pečene kroasane posuti prah šećerom i vanilom i uživati.


3 коментара: