недеља, 7. април 2019.

Posne krofne


Bliži se Vaskrs i Veliki petak a za Veliki petak se posti. Zbog toga vam danas pišem recept za posne krofne koje su idealne za doručak u dane posta. Krofne su Minjine ali sam ih ja napravila po mome iako su i u originalu odlične. Zadnji put sam ih pravila za Božić pa su zbog toga i slike u tom duhu. Planirala sam da ih objavim tada ali nisam stigla odmah a kasnije mi nekako nije bio pravi trenutak za objavljivanje nekog posnog recepta jer je post već bio prošao. Međutim kako se bliži Veliki petak mislim da će sada jedan ovakav recept biti od koristi onima koji poste. Ako me redovno pratite znate da volim sva tijesta da umijesim uveče i ostavim u frižideru do ujutro. Tako mi je lakše jer ujutro imam manje posla, doručak je gotov na vrijeme a ja ipak mogu da odspavam malo duže. I pored toga što su posne, krofne su veoma ukusne, sa velikom šupljinom u sredini. Možete ih puniti nekim finim džemom mada su odlične i prazne posute prah šećerom i vanilom.



Posne krofne


250 ml mlake vode
20 gr svježeg kvasca
oko 500 gr brašna
50 ml ulja
kašika ruma
2 kašike šećera
kesica vanilinog šećera
prstohvat soli
rendana korica limuna

šećer u prahu
vanilin šećer 
džem


IMG_0916 


Rastopiti kvasac u mlakoj vodi, dodati ulje, rum, šećer i limunovu koricu pa zamijesiti tijesto postepeno dodajući brašno i so. Količina brašna je prepisana iz originalnog recepta da vam bude neki orjentir. Ja nikad ne vagam brašno već ga dodajem postepeno dok ne dobijem mekano tijeto koje se ne lijepi i može fino da se mijesi rukama. 


IMG_0912 


Tijesto ostaviti da naraste u frižideru preko noći. Sjutradan ga razviti na oko prst debljine i vaditi krofne. Ostaviti ih da narastu 15 minuta, okrenuti na drugu stranu i ostaviti još 15 minuta. Krofne pržiti u ne previše vrelom ulju i to tako što ćete ih u ulje stavljati onom stranom koja je bila gore. Pržene krofne možete puniti nekim finim džemom mada su odlične i prazne posute prah šećerom i vanilom.

Нема коментара:

Постави коментар