петак, 21. октобар 2022.

Profiterole sa šantili kremom i ganažom od noisette čokolade


Profiterole su glavno otkriće ovoga ljeta. Godinama sam skupljala razne recepte za ovu poslasticu ali je sve to bilo bez mnogo nade da će ikada stvarno biti isprobani. Onda sam ove godine probala neke kupovne profiterole koje su se nedavno pojavile na našem tržištu. Bile su ok ali ni blizu onome što sam ja očekivala. Međutim bilo mi je jasno da tu ima potencijala i da ako iskombinujem par recepata mogu dobiti zaista odličnu poslasticu.




Tako sam fil preuzela iz jednog recepta sa interneta, krofnice napravila po mom starom i puno puta provejrenom receptu za princes krofne a ganaž sam napravial sa noisette milka čokoladom jer mi je onaj sa čokoladom za jelo i kuvanje bio previše jak za ovako nježan desert i to je zapravo i bila glavna zamjerka kupovnim profiterolama. Mogu vam samo reći da je rezultat bio odličan i da je veoma dobro prihvaćen. Čak i moji nećejedi pojedu po koju porciju što je pravi uspjeh :-).


IMG_6278


Profiterole


75 ml vode
75 ml ulja
 75 gr brašna
2 jajeta

2dl mlijeka
2.5 dl pavlake za šlag(ja koristim nezaslađenu)
3 žumanca
60 gr šećera
3-4 kesice vanilinog šećera
20 gr brašna
20 gr putera

2 dl pavlake za šlag
200 gr milka noisette čokolade


Vodu i ulje sipati u šerpicu pa kuvati dok ne proključa a zatim dodati brašno. Miješati da se masa poveže i zgusne pa skloniti sa ploče i ostaviti da se malo prohladi. Dodavati jedno po jedno jaje miješajući kašikom. Od tijesta špricem za šlag istiskivati male krofnice na pleh obložen papirom za pečenje. Peći u rerni zagrijanoj na 220 C da fino porumene.


IMG_6331


Žumanca umutiti sa šećerom, vanilom, mlijekom i brašnom. Kuvati u loncu za kuvanje na pari kao što biste kuvali puding. Kuvanom filu dodati puter, promutiti ga mikserom, pokriti providnom folijom i ostaviti da se ohladi. Hladnom filu dodati umućenu pavlaku i sve dobro promutiti. Fil će biti malo ređi ali tako i treba.
Za ganaž zagrijati pavlaku da počne da vri, skloniti je sa ploče, dodati čokoladu i promiješati da se istopi. Ostaviti da se ohladi.


IMG_6354


Krofnice filovati žutim filom. Na dno svake čaše sipati po malo fila, složiti po3-4 krofnice, pa ostatak fila takodje sipati u čaše preko krofnica. Odozgo preliti ganažom. Ostaviti u frižider par sat da se dobro ohladi pa uživati u ovoj zaista finoj poslastici. Ova količina je za 8 čaša.


IMG_6328






2 коментара:

  1. Vrlo sik prezentacija i originalan nacin da se posluze omiljene krofnice!:))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ah ja bas volim te deserte u casi. Em su prakticni em mi nekako fino izgledaju a i kremastiji su jer fil moze biti i malo redji nego sto je onaj standardni.

      Избриши