четвртак, 2. август 2012.

Sok od malina

Evo od mene i jedan sokić. Slike baš nisu neke mada sam se trudila koliko sam mogla ali šta je tu je nije fotogeničan ali je fenomenalan, domaći pa još od malina. Sezona malina je pri kraju na moju veliku žalost i ovo je moj pokusaj da još neko vrijeme uživam u njihovoj predivnoj aromi. 


 Odavno već pravim sok po ovom receptu ali od borovnica. Recept sam inače dobila od kumine mame koja je veoma dobra domaćica a kako sam ja kao klinka stalno visila kod njih pokupila sam od nje mnogo dobrih recepata i savjeta.Prije neku godinu jedan kolega iz Bijelog Polja pomenuo je da njegova žena pravi odličan sok od malina i po opisu sam odmah videjla da je to veoma sličan recept ovom mom tako da sam i ja odmah probala i od tada svake godine napravim po nekoliko flaša u sezoni.


Potrebno je

250 gr malina
600 gr šećera
500 ml vode
1 kesica limontusa 




Da bi napravili ovaj sok potrebna vam je i jedna staklena boca od litra sa širokim grlom. Pošto je moja boca trenutno zauzeta jer je u njoj višnjak ja sam koristila vakum teglu odgovarajuće veličine.
Maline treba oprati i sipati u bocu pa preko njih usuti limuntos. Vodu i šećer prokuvati da proključa i onda vrelim šerbetom naliti maline u boci i zatvoriti. Bocu uviti u stolnjak i ostaviti tako da se potpuno ohladi pa onda čuvati u frižideru. Može se  par puta promućkati da maline bolje puste sok. Prilikom služenja sipati u čašu i dio malina i razblažiti vodom. 








2 коментара:

  1. super mi je ovo idea, doma imamo puno malina pa ću probati! A mislimd a bi i od kupina moglo biti dobro :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. I sa kupinama sam probala ali onim krupnom domacim i sa njima je odvratan stojao mije u frizideru jedno 2-3 mjeseca a ovaj od maline popijemo za 4-5 dana. Odlican je jos sa borovnicama

      Избриши