четвртак, 9. август 2012.

Paris-Brest kolač

Paris-Brest kolač je kreiran 1891 godine u čast biciklističke trke koja se vozila na relaciji Pariz-Brest-Pariz. To je ono što sam ja uspjela da nađem na internetu o istoriji ovog kolača. Probala sam da pronađem i ko je njegov kreator ali se pominje samo da je to bio poslastičar čija je poslastičarnica bila na putu kojim je vožena trka.



Ja sam prvi put naišla na ovaj recept još kad sam bila klinka i sjećam se da sam tada u nekim novinama našla malo pojednostavljen recept sa filom od slatke pavlake. Kako mi tada princes krofne i slične đakonije nisu bile baš jača strana nisam se usudila da probam da ga napravim ali mi je ime ostalo u glavi i kasnije kad sam savladala pravljenje ovakvih kolača sjetila sam se recepta i prošunjala malo po internetu.


Ovaj recept koji ja pravim je mješavina više recepata. Od jednog sam uzela recept za tijesto i postupak a pošto se u receptu pominjao samo poslastičarski fil našla sam na drugom mjestu recept za njega, pa onda na trećem za praline i sve to spojila u veoma ukusan kolač. U originalu u pralinu se stavljaju bademi i ja sam tako i pravila nekoliko puta i ukus ja zaista odličan ali kako moji više vole lješnik onda u zadnje vrijeme često pravim i sa lješnikom. Ovi mali na prvoj slici su sa lješnikom a ovaj veliki na drugoj sa bademima.



Potrebno je


1 dl ulja
2 dl vode
150 gr brašna
4-5 jaja(4 po receptu)
1 kašika prah šećera
1 kašičica praška za pecivo

1/2 l mlijeka
5 žumanaca
100 gr šećera
5 kesica vanilinog šećera
3 u vrh pune kašike gustina ili brašna
125 gr putera
2,5 dl slatke pavlake

200 gr badema
100 gr šećera

1 bijeli šlag
2,5 dl slatke pavlake


Za tijesto prokuvati ulje i vodu da proključa pa dodati brašno, šećer i skloniti sa ploče, dobro izmiješati i ostaviti da se ohladi. Kad se tijesto ohladi dodati jedno po jedo jaje kao kad se prave princes krofne i na kraju dodati prašak za pecivo.  Tijesto treba da bude glatko i sjajno ali još uvijek toliko čvrsto da se ne razliva već da drži oblik.
Bademe skuvati, oguliti i popeći u rerni. Jedan dio odvojiti i isjeckati na listiće.
Na podmazanom i brašnom posutom limu za klače ili papiru za pečenje istisnuti špricem za tulumbe krug veličine tanjira za kolače, još jedan unutra uz ovaj krug i jedan na sredini preko ova dva. Na ovaj način se formira vijenac koji treba posuti bademom sjeckanim na listiće i peći kao princes krofne na 220C da bude fino pečeno.
Ako se prave ovi manji kao na slici potrebno je samo formirati špricem manje krugove. Ja sam na papiru sa jedne strane crtala krugove, okrenula papir pa onda spricem pravila krug od tijesta po onom nacrtanom na papiru.




Za fil  umutiti  žumanaca, šećer, vanilu, brašno i malo mlijeka pa skuvati sa ostatkom toplog mlijeka. Ostaviti da se prohladi pa dodati puter i umućeni šlag od pavlake.
Šećer popržiti sa malo vode da se dobije karamel pa dodati bademe i izliti smjesu na papir za pečenje. Hladno samljeti i dodati filu.



Umutiti posebno šlag po uputstvu sa kesice a posebno pavlaku i pomiješati. Na ovaj način se dobija laganiji šlag a ko voli može i samo pavlaku da stavi.
Koru prerezati na dva dijela i filovati prvo filom pa šlagom, poklopiti i posuti prah šećerom.
Ovo je jedan od kolača koje pravim dragom za sjutrašnji rođendan a ostatak slijedi.

4 коментара: