субота, 22. јун 2013.

Američka pita od borovnica

Ovo je moja prijava za ovomjesecnu igru Ajme, koliko nas je. Domaćini za jun su Ana-Marija i Mislav sa bloga Foozdarije a tema je šumsko voće. Ovaj recept je već objavljen kao američka pita ali je tu i varijanta sa jabukama a kako je tema igrice šumsko voće ja sam je za ovu priliku ponovo napravila, uslikala i objavila. Pita na slici je pravljena sa zamrznutim borovnicama ali kako sezona borovnica i šumskog voća tek nailazi biće prilike da je isprobate i sa svježim šumskim voćem.





Potrebno je


2 1/2 šolje brašna (od 2.5 dl)
1 kašičica šećera
malo soli
250 gr dobro ohlađenog putera ili margarina
1/2 šolje hladnog mlijeka

jaje za premazivanje

1 kg borovnica
2 kašike gustina u vrh pune
3-4 kašike šećera
vanila


IMG_8579


Brašno, so i šećer sipati u posudu pa narendati dobro ohlađen puter ili margarin , dodati mlijeko i sve pomiješati viljuškompa . Ne mijesiti mnogo rukama da se puter ne istopi. Formiratu loptu i ostaviti u frižider da odstoji bar jedno pola sata. U receptu piše da se tijesto može koristit do nedelju dana mada ga ja obično potrošim za dva do tri dana.


IMG_8592


Kad tijesto odstoji podijeliti ga na dva dijela za dvije pite. Svaku polovinu razviti na dobro pobrašnjenoj površini, kalupom izrezati dio koji ide dolje i još jedan koji ide preko fila. Jedan dio složiti u kalup i premazati umućenim jajetom, sipati fil a odozgo staviti drugi dio tijesta. Krajeve pritisnuti rukom da se fino prilijepe, pa onda nožem napraviti proreze na kori da bi tuda mogla da izlazi para. Od krajeva se mogu napraviti ukrasi za pitu. Ja sam ovaj put prije postavljanja gornje kore kalupima za cvjetice napravila proreze na tijestu a cvjetice koje sam dobila sam takođe iskoristila i postavila kao ukras na gornju koru.
Za fil pomiješati borovnice, šećer, gustin i vanilu. Ako koristite zamrznute borovnice najbolje je da ih prije upotrebe odmrznete i odlijete sok jer će inače da curi u toku pečenja. Ako pak zaboravite da odmrznete borovnice onda podmetnite malo folije ispod kalupa u kome se peče pita pa nećete morati da čistite rernu poslije pečenja pite :-).


IMG_8585


Cijelu pitu premazati jajetom spolja pa peći u rerni na 180-200 C da fino porumeni. Pečenu pitu izvaditi, ostaviti da se malo prohladi, posuti šećerom u prahu i vanilom i služiti. Može se poslužiti i sa sladoledom od vanile


IMG_8581

8 коментара:

  1. Divno izgleda, toliko su mi slatki ukrasi koje si napravila :)

    ОдговориИзбриши
  2. Ova pita je vrhunska i baš prekrasno izgleda. Čim nabavim malo više borovnica ide na isprobavanje !

    ОдговориИзбриши
  3. Predivno izgleda! Obožavam sve s borovnicama, mogu zamisliti kako je ova pita fina i mirisna!

    ОдговориИзбриши
  4. Sa kupinama,bundevom,borovnicama...svake nedelje je pravim...odlicna je

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. E hajde napisi mi kako pravis fil sa bundevom to jos nisam probala a znam da je to tradicionalna americka kombinacija. Drago mi je da ti se recept svidja. Meni je za sad ona sa borovnicama favorit.

      Избриши
    2. Ja ga pravim tako što izdinstam bundevu sa šećerom (količina zavisi od toga koliko volite slatko )malo ulja i cimeta.

      Избриши