недеља, 10. фебруар 2019.

Speculoos kiflice


U ovo doba godine većina vas je u krofna fazonu ali ja još uvijek nisam spremna da se pozdravim sa medenjacima, cimetom, klinčićma, kardamomom i svim onim divnim mirisima novogodisnjih praznika. Zapravo prije par dana sam napravila novu turu začina za medenjake. Zadnje ostatke prethodne ture sam potrosila na ove divne kiflice za koje vam pisem recept. Kiflice sam naravno pronasla na Coolinarici i isprobala u toku kuvanja za tadašnju cool šeficu inochu. Nisam mnogo očekivala od njih ali u to doba nisam baš imala mnogo vremena pa su one bile logičan izbor jer se brzo i lako prave. Kiflice su me prijatno iznenadile i ostale u finom sjećanju pa sam znala da ću ih kad tad ponoviti i obavezno zapisati recept. Međutim nikako da nađem malo vremena za to. Ipak sam se na kraju prije par dana odlučila da ih ponovo napravim i zaista sam zadovoljna utiscima. Klinci su ih takodje rado jeli čak je Lana izjavila da su kao medenjaci samo bolji što je od nje možda najbolji kompliment. Dakle kiflice su veoma fino prihvaćene i definitivno usvojene kao naš recept.




Speculoos kiflice


100 gr mljevenih oraha
250 gr brašna(dodati još po potrebi da se dobije fino tijesto koje se ne lijepi)
100 gr šećera u prahu
200 gr omekšalog margarina ili putera
2 žumanca
2 ravne kašike speculoos začina ili 1 kašika začina i jedna kesica cimeta
prstohvat soli

šećer u prahu za posipanje
vanilin šećer


IMG_2048


Umijesiti glatko tijesto od svih sastojaka i po potrebi dodati malo više brašna da se dobije tijesto koje se ne lijepi. Od tijesta otkidati komadiće veličine oraha i oblikovati ih u kiflice. Između kiflica ostavite razmak jer narastu u toku pečenja, Peći na 180 C, na plehu koji je obložen papirom za pečenjem, da počnu samo malo da rumene. Ostavite ih da se potpuno ohlade pa ih uvaljati u šećer u prahu pomiješan sa vanilinim šećerom.


IMG_2031


U originalu su kiflice sa lješnikom i puterom ali sam ih ja pravila sa margarinom i orasima. Mada izbjegavam da koristim margarin zaključila sam da su mi ovakvi keksići mnogo ukusniji sa margarinom nego sa puterom .Što se lješnika tiče njih obožavam i stavljam i gdje treba i gdje ne treba ali ove su mi kiflice bolje sa orasima. Ako vam začin za medenjake nije dostpan kod mene imate recept pa ga možete sami napraviti. Ja sam prvi put kiflice pravila sa dvije kašike začina za medenjake a drugi put sa kašikom začina i kesicom cimeta. Mislim da su se ove druge djeci više svidjele tako da ću od sad praviti tako.


Нема коментара:

Постави коментар