недеља, 14. октобар 2012.

Rođendanski slaniši

Juče mi je bio rođendan 39. po redu. Kao i svake godine došli su  moji, kuma, muževa porodica tako da se okupilo malo društvance a ja sam ponešto spremila da ih sve počastim. Nisam baš sve stgla da uslikam a napravila sam salatu od piletine, složila malo suvog mesa i sira, masline, krastavčiće, salatu od pečenih paprika i uz to umjesto hleba perece i moje omiljene kiflice. Kiflice su već postale tradicija jer su zaista odlične i svi ih vole a recept je naravno sa Coolinarike od Milicze. Perece sam prvi put pravila za rođendan ali su se i one pokazale veoma dobro i od sad će često biti na mom stolu. I one su sa Coolinarike od Jafi.




Pahuljaste kifle


7 dl mlakog mlijeka
2 dl ulja
40 gr kvasca
4 ravne kašike šećera
1,5-2 kašičice soli
1 kesica praška za pecivo
brašna toliko da se dobije mekano tijesto koje može da se mijesi rukama
200 gr domaćeg sira
2 jajeta
2 kašike pavlake
umućeno jaje za premazivanje




Kvasac rastopiti u mlakom mlijeku pa dodati ulje, šećer, brašno so i prašak za pecivo i umijesiti mekano tijesto. Tijesto pokriti krpom i ostaviti ga da naraste jedno sat vremena dok se ne udvostruči. naraslo tijesto podijeliti na 4 dijela pa svaki dio razvijati u krug. Svai krug rezati na 12 djelova filovati i uvijati kao kifle.
Za fil pomiješati jaja sa pavlakom i sirom da se dobije ne mnogo tečan fil.
Kiflice slagati na papir za pečenje, premazati umućenim jajetom i po želji posuti susamom, makom, narendanim trapistom...




Ostaviti kiflice da narastu oko sat vremena pa peći na 200-250C da fino porumene.
Mogu se praviti i sa slatkim filom. Ove četiri na slici sam izdvojila za Lanu i filovala eurokremom i ona je sve četiri pojela odjednom.




Perece


2,5 dl mlakog mlijeka
250 gr margarina
1,8 dl ulja
2 kašičice soli
40 gr kvasca
1 kašičica šećera
2 žumanceta
miješane sjemenke(bundeva, suncokret, susam, lan) po želji
800 gr brašna
2 bjelanceta
malo soli
100 gr rendanog trapista




Margarin istopiti, dodati mu mlijeko, ulje, kvasac, šećer, so i brašno i zamijesiti tijesto. Tijesto razvijati na prst debljine pa modlom vaditi perece. Slagati ih na papir za pečenje, premazati bjelancetom i posuti rendanim sirom. Peći na 200-250 C da fino porumene.
Ja sam u polovinu tijesta dodala malo mješavine sjemenki, premijesila i vadila pogačice modlicama za keks. Perece su odlične i sjutradan tako da se mogu praviti unaprijed.










17 коментара:

  1. Pa onda, sretan ti rodjendan :) Divne kiflice i pereci

    ОдговориИзбриши
  2. Pahuljaste kifle praviću već danas,jer mi izgledaju savršeno ukusno.
    Srećan rođendan uz dan-dva kašnjenja!:)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Kifle su divne ja sam ih sinoc pravila ostavila da se ohlade pa spakovala u plasticnu kutiju i danas nosila na posao. Bile su odlicne mekane i ukusne tako da su se svi pitali kakve su kad su tople kad su tako dobre sjutradan

      Избриши
  3. Анониман2. март 2013. 22:15

    Cao Irena!
    Vec odavno sam u potrazi za dobrim kiflicama. Skoro svake nedelje isprobam neki novi recept i nijedne nisu izasle kao tvoje. Ubjedljivo najbolje kiflice!!! Jos su mi sladje kad znam da si moja Podgoricanka :)Isprobala sam i tvoje lovacke snicle ali sam ih, nakon sto sam ih isprzila da porumene i napravila sos, pekla u rerni na tihoj temperaturi. Moja probirljiva djeca su medjusobno komentarisala kako su to najbolje snicle koje su jeli :))) Hvala ti puno i srdacan pozdrav! :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. E bas mi je drago sto ti se kiflice svidjaju i meni je to omiljeni recept koji sam pronasla na Coolinarici i od tad pravim samo njih i to skoro za sve rodjendane i slavlja.
      Ideja sa sniclama ti je odlicna i sledeci put cu i ja probati tako jer mi to zvuci jos bolje nego u originalu

      Избриши
  4. Анониман5. март 2013. 03:00

    Probaj obavezno, neces se pokajati. Sledeci put cu pored bijelog luka isprziti i crni luk i paprike, sigurna sam da ce biti jos bolje :)Probala sam takodje palacinke sa blitvom ali moji mesojedi nisu bili odusevljeni a sada su na redu priganice :)Da li mogu da ih zamijesim vece prije przenja sa manje kvasca tako da su ujutru spremne za przenje? Kad se moji djaci spremaju za skolu, nema puno vremena za dizanje tijesta :)Hvala lijepo unaprijed!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nisam nikad tako probala tako da nemam pojma moze li mada mi se cini da se na taj nacin moze dobiti nesto vise nalik krofnama sa vecom supljinom unutra a priganice su skroz drugacije. Ja imam par recepata za krofne koje se tako umijese uvece a prze ujutro ali one imaju veliku supljinu unutra i malo tijesta. Ako probas i uspije javi. Ja priganice skoro uvijek pravim za veceru ali one budu veoma brzo spremne za przenje umijese se za 5 min a onda im treba malo vremena da narastu ali to sa tom kolicinom kvasca bude od 15-30 min i odmah se mogu prziti

      Избриши
    2. Анониман5. март 2013. 14:27

      Probacu veceras pa ti javljam sjutra :)Hvala jos jednom!

      Избриши
  5. Анониман6. март 2013. 17:37

    Evo mene sa utiscima :) Priganice su bile odlicne, kao da sam ih jutros zamijesila samo sto su se malo osjecale na kvasac. To je zato sto sam ga stavila onako od oka, oko pola kasicice ali duga je noc :) Inace ga kupujem u kesi od pola kg jer ga cesto koristim pa mi se desi da omanem :) Jedino sto ne volim kod ovih priganica je da se taj neki teski miris uvuce u odjecu pa preporucujem da se presvucete prije nego sto izadjete vani :)) E veceras je na meniju tvoja zapecena pasta sa sirom :) Hvala ti puno!! Topli pozdrav! :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. E znaci moracu i ja da probam tu varijntu iz frizidra. Uvijek sam se pitala kako uspijevaju u restoranima da uvijek imaju svjeze priganice i eto odgovora. Nadam se da ce vam se makarone svidjeti a ja bih ti preporucila one sa porilukom naravno ako volite poriluk mi ga oboyavamo i uvijek sve ogrebemo sa pleha

      Избриши
  6. Анониман7. март 2013. 00:35

    Tijesto nije bilo u frizideru, lijepo je nadoslo i ispunilo skoro cijelu vanglu. Rakija se uopste nije osjetila niti doprinijela da priganice budu manje masne. Mislim da je trik samo u papiru koji upije svu masnocu. Sto se tice makarona, bile su ok. U nedostatku naseg sira, koristim bugarski ili francuski koji su slicni nasem, ne znam da li to utice na ukus paste. Sledeci put cu probati krem sir koji, kada se istopi, bude kremast jer su mi ovako malo suve. Poriluk obozavam ali ne i djeca ali cu jednom prilikom probati samo za svoju dusu :) Probaj "Polimkinu" brzu pitu sa porilukom bez kora, odusevices se :) Ponekad je napravim u plehu za muffins, takve pitice jako lijepo izgledaju za proslave, rodjendane...a toliko su ukusne! Posto smo svi obozavatelji tijesta a posebno u zimskim mjesecima, ocekujem recept za tvoje krofne :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Pravim ja vec nesto slicno sa porilukom tj pravim projice sa porilukom u plehu za muffine i to mi je bas odlicno uz mezu

      Избриши
  7. Анониман7. март 2013. 16:37

    Izvini, htjela sam da kazem Pomoravka a ne Polimka :) Evo i recepta http://www.coolinarika.com/recept/brza-pita-sa-prazilukom/

    ОдговориИзбриши