недеља, 22. септембар 2019.

Jedna neobična baklava (Bülbül Yuvası baklava)


Ovu baklavu merkam na Coolinarici već duže vrijeme ali nikako da se usudim da je isprobam jer mi je izrada uvijek izgledala previše komplikovana. Kako mi se vrzmala po glavi na kraju sam se ipak odvažila da je isprobam i mogu vam reći da nisam zažalila zbog toga. Baklava je veoma ukusna i dekorativna ali zaista zahtijeva malo više vremena nego kad pravite običnu baklavu. I pored toga mislim da vam neće biti žao što ste uložili malo više truda kada je probate. Koliko sam mogla da shvatim bülbül yuvası u prevodu znači gnijezdo slavuja i baklava zaista podsjeća na mala gnijezda. Veoma je dekorativna a možete je poslužiti u korpicama za minjone sa sitnim kolačima. U originalnom receptu baklava je duplo manja od ove koju sam ja pravila ali se meni činilo da će tako biti premalena pa sam pravila malo veća gnijezda. Ja sam ovaj put pravila samo pola mjere jer sam imala pola pakovanja kora pa ću tako napisati i recept.




Bülbül Yuvası baklava


9 ili 10 kora (pola pakovanja kora za baklavu)
200 gr mljevenih oraha
2 kašike šećera
60 gr putera
4 kašika ulja

300 gr šećera
300 ml vode 
2-3 kesice vanile
malo limunovog soka


IMG_9863


Vodu, šećer i vanilu prokuvajte da proključa pa ostavite da se ohladi dok se baklava peče. Kad se sirup malo prohladi dodati mu i sok od limuna po ukusu. Kore prerezati na četiri dijela da od svake kore dobijete po četiri mala pravougaonika. Puter istopiti i pomiješati sa uljem. Za izradu ove baklave biće vam potreban jedan veći štapić za roštilj. 


IMG_9806


Dobijene pravougaonike premazati istopljenim puterom i posuti ravnom kašikom oraha pa uviti oko štapića za roštilj i pogurati sa krajeva da se namreškaju kao harmonika. Štapić izvući a baklavice zaviti u krug i složiti u podmazan pleh. Kada složite sve baklave premažite ih preostalim puterom i pecite na 180 C oko 40 minuta do 1h da fino porumeni. Vruću baklavu preliti prohlađenim sirupom. Prije služenja svako gnijezdo posuti mljevenim pistaćima.


IMG_9796



Нема коментара:

Постави коментар