уторак, 2. мај 2017.

Kolač kraljice Marije


Nemam pojma odakle ime ovom kolaču ali to nije ni bitno. Bitno je da je veoma ukusan. Ja sam na recept tj na sliku naišla na pinterestu i zapao mi je za oko pa sam iskoristila prvu priliku da ga isprobam. Jedino mi fil nije bio baš po ukusu tako da sam umjesto originalnog fila iskoristila neki moj, a umjesto bijele čokolade sam stavila čokoladnu glazuru. Kasnije sam pokušavajući da pronađem nešto više o ovom kolaču naišla na još par sličnih recepata i svi su bili sa filom od kuvanih žumanaca upravo kako sam ga i ja napravila. Kolač je inače bio pun pogodak i svi su komentarisali kako je odličan. Zato se progurao preko reda i evo ga na blogu mada sam imala u planu da sledeća bude naša uskršnaj torta ali će ona očigledno morati još malo da sačeka. Recept je inače sa nekog rumunskog bloga i preveden je pomoću google translatora (hvala googlu što postoji) pa zbog toga nisam sigurna jel ovo kolač ili torta jer ga translator prevodi kao pecivo:-). Kolač je pravi starinski, konkretan, ukusan i odličan za svaku priliku. Malo se teže reže jer je fil kremast tako da slike nisu baš neke ali ne dopustite da vas to prevari. Vrijedan je svakog minuta potrošenog da se napravi.




Kolač kraljice Marije


5 jaja
5 kašika šećera
5 kašika brašna
2 kašike ulja

6 bjelanaca
kašika šećera
150 gr krupnije mljevenih oraha
2 ravne kašike brašna

0,8 dl vode
2 kašike šećera
1 kašika ruma

6 žumanaca
2 jajeta
150 gr šećera
3-4 kesice vanile
200 gr putera ili margarina
100 gr čokolade za jelo i kuvanje (ja koristim menaž čokoladu)

100gr čokolade
3 kašike ulja


IMG_1361


Umutit bjelanca u čvrst snijeg, dodati šećer i žumanca i sve dobro umutit. Kašikom postepeno dodati brašno i na kraju dodati ulje. Peći u plehu 23x30 na 200C. 
Bjelanca umutit u čvrst snijeg, dodati šećer i još malo mutiti. Kašikom umiješati krupno mljevene orahe i brašno. Peći u plehu 23x30 na 180C.
Žumanca i jaja umutit sa šećerom i vanilom pa skuvati na pari. Vrućem filu dodati nasjeckanu čokoladu pa ga promiješati da se čokolada istopi. Zatim dodati krupno narezani margarin ali ne miješati već ostaviti fil da se ohladi. Hladan fil promutit mikserom da se svi sastojci fino povežu.


IMG_1358


Vodu i šećer prokuvati pa kad proključa kuvati još 10 minuta da se dobije sirup gustine sirupa za slatko. Zatim dodati rum i ostaviti preliv da se prohladi.
Čokoladu istopiti pa joj dodati ulje i ostaviti je da se prohladi prije upotrebe.
Žuti koru staviti na dno pleha, poprskati je prelivom, premazati 1/2 fila, staviti koru sa orasima, ostatak fila i odozgo preliti čokoladnu glazuru. Ostaviti u frižider da se dobro ohladi a zatim uživati uz šolju dobre crne kafe.


IMG_1353

2 коментара: