четвртак, 11. јануар 2018.

Jelkica sa viršlama


Vjerovatno već i ptice na grani znaju da mnogo volimo viršle. Nije to ništa neobično. Ja kad malo bolje razmislim dolazim do zaključka da ne poznajem nikoga ko ne voli viršle. Jeste da nisu zdrave ali nekad možemo sebi dozvoliti i malo takve hrane. Ove loptice sa viršlama, kako ih mi zovemo, su omiljena peciva kod nas. Ja sam ih prije par godina zapazila na Coolinarici i odmah sam trazila recept a kad sam ih poslije nekog vremena i napravila shvatila sam da će ova peciva postati redovna kod nas. Mislim da je ovo jedno od jela po kome će me se moja djeca sjećati. Sudeći po tome kako ih rado jedu pretpostavljam da će jednoga dana pričati o tome kako je mama tj ja pravila neka mnogo dobra peciva sa viršlama. Po receptu su peciva kao loptice i u svako se stavi po mali komad viršle. Na početku sam u svaku lopticu stavljala po jednu šestinu viršle ali sam vremenom došla do toga da u svaku stavljam po jednu trećinu pa peciva liče više na male valjke nego na lopte. Mislim da bi u tu količinu tijesta moglo da se stavi i pola viršle ali bi onda dobili male hot dogove. Ovaj put sam ih složila u obliku jelkice i ukrasila listićima od kiselih krastavaca i zvijezdicama i bombicama od barene paprika. Od maka i susama sam napravila ukrasne trake i dobila sam pravu novogodišnju jelku. Nešto slično sam vidjela na instagramu kod Minje. Ona je napravila jelkicu od rolata sa sirom ali kako moji klinci još ne vole takve stvari ja sam se odlučila da iskoristim njihova omiljena peciva. Jednom ću vjerovatno isprobati i ovu Minjinu varijantu jer njena peciva odlično izgledaju.




Loptice sa viršlama


280 ml mlijeka
1 dl ulja
40 gr svježeg kvasca
1 kašičica soli
1 kašičica šećera
1 kašičica praška za pecivo
2 jaja
brašna po potrebi da se dobije mekše tijesto
4 ili 8 viršli


IMG_7796


Kvasac rastopiti u mlakom mljeku, dodati žumanca, ulje i šećer. Naizmjenično dodavati brašno, so  i prašak za pecivo zbog toga što nije dobro da se so doda direktno u kvasac već je najbolje prvo dodati malo brašna da se napravi rijetko tijesto pa onda dodavati so, prašak za pecivo i ostatak brašna. Umijesiti mekše, glatko tijesto pa ga ostaviti oko sat vremena da naraste. Naraslo tijesto podijeliti na 24 dijela koja treba odlikovati u loptice. Uzimati po jednu lopticu od tijesta i malo je rastanjiti pa njom obaviti komad viršle. Loptice slagati na papir za pečenje i premazati ih umućenim bjelancima. Ostaviti ih da narastu oko sat vremena pa peći na 250 C da porumene.


IMG_7857


Od ovog tijesta se mogu praviti i buhtle i veoma su ukusne tako da ja često napravim pola tijesta sa viršlama a pola sa džemom. Jelkica sa slike je pravljena od polovine tijesta i 4 viršle.


IMG_7844

1 коментар: