субота, 25. мај 2013.

Beze torta sa jagodama

Od kako je počela sezona jagoda ja pravim samo kolače i torte sa jagodama. Znam da uskoro neće više biti domaćih jagoda na pijacama i trudim se da ih što bolje iskoristim dok ih još ima. Ova tortica mi je zapala za oko čim sam je prvi put vidjela u online časopisu MEZZE ali kako je moja to do lista veoma duga tek sad je stigla na red za isprobavanje. Mezze je projekat nekoliko food blogerki koji postoji već više od godinu dana i moj omiljeni kuvarski časopis. Svaki novi broj čekam sa velikim nestrpljenjem i pročitam u jednom dahu. Recept za ovu tortu je Lanin sa bloga La cuisine creative i to je ko zna koji po redu od njenih recepata koji sam isprobala a sa svakim sam bila veoma zadovoljna.


IMG_7607


Potrebno je

5 bjelanaca
250 gr šećera
1 kašika gustina ili brašna
1 kašika sirćeta ili soka od liuna

1/2 l mlijeka
5 žumanaca
5 kašika šećera
2-3 kesice vanilinog šećera
2 kašike gustina
2 kašike brašna
125 gr putera
300 gr jagoda

250 gr šlag pjene u prahu
1,5 dl kisele vode
400 gr kisele pavlake

250 gr šlaga ili slatke pavlake


IMG_7610


Bjelanca umutiti sa sirćetom u čvrst snijeg pa postepeno dodavati šećer. Na kraju umiješati brašno. Peći u plehu od rerne na papiru za pečenje 2-3 h na temperaturi oko150 C. Pečenu koru ohladiti i prerezati na tri trake.


IMG_7566


Za fil umutiti žumanca sa šećerom i vanilom, dodati brašno, gustin i malo mlijeka a ostatak mlijeka skuvati da proključa. U vrelo mlijeko dodati masu od žumanaca pa kuvati da se dobije fil sličan pudingu. Vreli fil pokriti providnom folijom i ostaviti da se ohladi. U hladan fil dodati umućeni puter.
Šlag umutiti sa kiselom vodom i kiselom pavlakom.


IMG_7571


Postaviti prvu koru na poslužavnik na kome će biti torta, filovati je žutim filom, složiti 1/2 jagoda preko fila a preko jagoda premazati 1/2 bijelog fila, staviti drugu koru, žuti fil, jagode, bijeli fil, treću koru a spolja premazati ostatkom žutog fila.
Šlag umutit sa kiselom vodom ili mlijekom prema uputstvu sa kesice i dekorisati tortu. U originalu ide 250 gr šlaga ali je torta mnogo bogatije dekorisana a za ovu moju varijantu bile su dovoljne dvije kesice šlaga.



4 коментара:

  1. Uh, ala izgleda dobro ovo parče!
    Ovakve torte su mi san u svakom pogledu, i za pravljenje i za jelo.

    ОдговориИзбриши
  2. Juhuu, dear... tortica fenomenalno izgleda, svidjaju mi se jagodice na vrhu i pistacije, jel ostalo mozda jos koje parcence?:)Sad me je sramota jer nisam znala da imas blog i stvarno ne znam kako mi je promaklo, od sada cu ti cesce dolaziti u goste... punoo te pozdravljam!:)))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Na zalost pojedena do zadnje mrvice i bas smo bili zadovoljni i ukusom i izgledom. Naravno nije ni primaci onoj tvojoj ali kako ja i beze korice nismo bas najbolji prijatelji ja sam prezadovoljna. Nikako mi ne polazi za rukom da mi korice budu svijetle ja jednostavno ne umijem da ih fino ispecem a da ostanu skroz svijetle ali je i ovako ukus bio odlican

      Избриши