уторак, 21. април 2015.

Kuhinja zaposlene žene


U ovom krugu igrice FBI rukavice istražuje se blog Kuhinja zaposlene žene. To je blog koji ja već duže vrijeme pratim ali do početka igrice nisam isprobala ni jedan recept sa njega mada sam mnoge recepte tagirala za isprobavanje. Zbog toga i volim FBI rukavice jer me pritjeraju da isprobam neke recepte koji bi inače možda ostali samo u planovima. Za ovaj krug odlučila sam se da isprobam par peciva jer ih porodično volimo. Već duže vrijeme sam imala tagirane rol viršle i lokume tako da je ovo bila prava prilika da ih konačno isprobam. I jedne i druge ću sigurno još puno puta praviti jer smo bili veoma zadovoljni rezultatima.





Lokumi

 

2 jaja
1 dl ulja
2 dl jogurta
1 kašičica soli
1 kašičica šećera
1 kašičica praška za pecivo
brašna po potrebi



IMG_4231


Od svih sastojaka umijesiti mekano tijesto pa ga razviti na  1/2 cm debljine i rezati na kockice 5x5. Pržiti u vrelom ulju dok ne porumene. Mogu se jesti uz sir, kajmak, suvo meso, džem, med, eurokrem ili uvaljani u prah šećer i vanilu što se meni najviše dopalo. Ako vam je ova količina previše dio tijesta samo umotajte u providnu foliju ili kesu za zamrzivač i ostavite u frižider za kasnije. Ja mnogo volim uštipke, priganice, mekike i slična peciva pa mi se i ova brzinska varijanta veoma dopala i svakako će od sad često biti na našem stolu.


IMG_4356


Rol viršle

 

 275 gr brašna
100 ml mlijeka
50 ml vode
50 ml ulja
20 gr kocke kvasca
 1 kašičica šećera
1 kašičica soli
6-8 viršli

50g margarina

jaje
susam


Kvasac rastopiti u mješavini vode, mlijeka, šećera i ulja pa ostaviti da zapjeni, dodati brašno i so i umijesiti mekano tijesto. Ostaviti da se udvostruči. Naraslo tijesto razviti u pravougaonik debljine 3-4 mm pa ga premazati umućenim margarinom i uviti u rolat. Rolat isjeći na komade pa svaki komad oklagijom rastanjiti u traku. Trakama tijesta obmotati viršle. Složiti na papir za pečenje, premazati umućenim jajetom i posuti susamom. Mada u originalnom receptu ne piše ja sam ih ostavila da odstoje jedno 40 minuta prije pečenja i onda pekla na 200 C dok porumene. 
Koristila sam Carnex Guliver viršle koje sam dijelila na pola tako da sam od 3 viršle napravila 6 rolnica a od ostatka tijesta sam napravila kifle. Naravno viršli nam je bilo malo tako da bi za cijelu količinu tijesta trebalo bar 6 komada a to bi i nama bilo taman za finu večeru. U svakom slučaju recept je odličan i sigurno ću ih ponovo praviti. Ja i tata smo uživali u finom krckavom i lisnatom tijestu. Lanin favorit su ipak neke druge mamine viršle ali joj to nije smetalo da pojede svoj dio.

7 коментара:

  1. Hvala ti, draga, na probanju i mnogo mi je drago da su ti se recepti dopali! Veliki poljubac iz Beograda!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. E bas si bila brza :-). Recepti su nam se bas dopali a jos puno toga sam tagirala za isprobavanje ali nisam sve stigla da isprobam tako da ce biti sigurno jos puno toga sa tvog bloga.

      Избриши
  2. Pala sam na lokume ali nisam smela da ih spremam (poznavajući sebe preterala bih, 100%). Svidja mi se odabir! :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Mora covjek nekad i da se opusti i pretjera mada ja to malo cesce radim nego sto bi trebala :-).

      Избриши
  3. Super izbor. Kod Tanje ima zaista sjajnih recepata i teško je odabrati... :)

    ОдговориИзбриши