недеља, 2. јун 2019.

Rolovano pile


21. maj je u Crnoj Gori državni praznik Dan nezavisnosti. Ja volim da slavim sve praznike pa sam se tako potrudila da i ovaj dan protekne u prijatnoj atmosferi uz malo svečaniji ručak. Već duže vrijeme sam imala u planu da isprobam par recepata sa bloga Milin kuvar a među njima je bio i ovaj recept za rolovano pile. Na ovom blogu ćete sigurno pronaći još mnogo interesantnih i dobrih recepata pa vam svakako preporučujem da ga posjetite.
Kako je Dan nezavisnosti relativno mlad praznik koji se slavi tek nešto više od desetak godina za njega nije vezana tradicija pa je ovo rolovano pile izgledalo kao sasvim dobar izbor i mogu vam reći da je opravdalo i nadmašilo sva moja očekivanja. Meso je veoma ukusno i toplo i hladno a i krompir od slanine, senfa i sira poprimi divan ukus. U receptu se umjesto cijelog pileta, kako je bilo u originalu, koriste bataci bez kost. Preporučujem da se držite ove varijante jer je meso od batka mnogo sočnije i ukusnije od na pr bijelog mesa koje ne možete zaobići ako se odlučite da koristite cijelo pile. Pored toga ako se malo potrudite sigurna sam da ćete naći već otkoštene batake u nekoj mesari što će značajno olakšati vaš posao. Ja sam batake kupila sa kostima tako da sam ih sama otkoštavala ali ni to ne treba da vas plaši jer sve bude gotovo za najviše deset minuta a vjerujte mi da se trud isplati.




Rolovano pile


4 otkoštena batka
100 gr trapista isječenog na tanke listove
100 gr tanko sječene pančete
senf
so
biber

krompir
so
biber
bijeli luk u prahu
slatka mljevena paprika
kajenski biber ili neka druga ljuta mljevena paprika


IMG_5699


Batke otkostiti ili ih kupiti već otkoštene pa svaki batak istući tucnjem za meso ali samo sa one strane na kojoj nije koža. Zatim ih složiti jedan do drugog da se samo malo preklapaju. Najbolje je da ih složite na kesu za zamrzavanje hrane ili parče providne folije da biste kasnije lakše zavili rolat. Koža treba da bude okrenuta prema foliji. Meso pobiberiti pa ga tanko premazati senfom. Preko senfa složiti pančetu a preko nje sir i zatim meso uviti u rolat. Rolat zavezati kuhinjskim koncem, malo posoliti, preliti sa malo ulja i vode pa peći oko sat vremena na 250-270C. U toku pečenja rolat prevrnuti da se zapeče i sa donje strane.


IMG_5127


Krompi oguliti i narezati na krupnije komade, posuti ga začinima i promiješati da se sav fino obloži. Ja začine dodajem odoka i ovo je moja standardna kombinacija začina za pečeni krompir. Krompir dodati u pleh, preliti ga sokom od pečenja, pa pleh pokriti folijom i peći pokriveno još sat vremena. Pred kraj pečenja skloniti foliju da se i krompir i meso fino zapeku. Meso možete izvaditi 10-15 minuta prije krompira a krompir ostavite da se fino zarumeni i dobije krckavu koricu. Kada je i krompir zapečen izrezati rolat na šnite i služiti. Uz zelenu salatu i neki fini hleb ovo će biti prava gozba.


Нема коментара:

Постави коментар