уторак, 12. октобар 2021.

Sedmi rođendan i torta sa bijelom i crnom čokoladom i pečenim lješnicima


Prošla je još jedna godina i evo nas ponovo u sezoni rođendana. Kod nas kad počnu rođendani svakog mjeseca imamo po jedan. Sezonu otvori tata, slijedi Vule pa ja i Lana. Ove godine smo rođebdan ponovo slavili kući u krugu najbližih jer mi se nikako nije organizovalo neko masovnije okupljanje. Mislim da trenutno nije vrijeme za to a opet odužilo se ovo pa ponekad pomislim da više nikad nećemo živjeti onako lagodno i bezbrižno kao prije. 
Kako je Vule već veliki momak ove godine je sam odlučio kakvu tortu želi za rođendan. Po njegovim instrukcijama torta je trebala da bude sa bijelom i crnom čokoladom i orasima. Ja sam tu još dodala i malo lješnika i mogu vam reći da je torta bila zaista odlična.




Torta sa bijelom i crnom čokoldaom i pečenim lješnicima


6 jaja
180 gr šećera
150 gr pečenih mljevenih lješnika
3 kašičice brašna
3 kašičice ulja

6 jaja
180 gr šećera
150 gr mljevenih oraha
3 kašičice brašna
3 kašičice ulja

10 žumanaca
4 kašike šećera
4 kesice vanile
160 gr putera
100 gr bijele čokolade(ja koristim milku)
100 gr menaž čokolade za jelo i kuvanje
1 dl biljne pavlake za šlag

2 šlag pjene
100 gr pečenih mljevenih lješnika

100 gr menaž čokolade za jelo i kuvanje
3 kašike ulja


IMG_8817


Umutiti bjelanca sa malo sirćeta ili soli da se dobije čvrst snijeg pa dodati šećer i još malo promutiti. Miješajući kašikom polako dodati sitno samljeven lješnik, brašno i ulje. Podijeliti na tri dijela i peći u kalupu koji treba obložiti folijom ili papirom za pečenje. Ja sam mutila posebno tri kore od po dva bjelanceta, 60 gr šećera, 50 gr lješnika i po jedne kašičice brašna i ulja. Peći na 180-200 C.Na isti način napraviti tri kore od oraha. 
Za fil umutiti žumanca sa šećerom i vanilom pa ih skuvati na pari. Kuvani fil podijeliti na dva dijela i odmah dodati u jedan dio bijelu a u drugi crnu čokoladu. Kad se čokolada istopi ostaviti filove da se prohlade pa im dodati po 80 gr putera. Pavlaku čvrsto umutiti pa dodati po pola u oba fila.


IMG_8878


Šlag umutiti po uputstvu pa mu dodati pečeni mljeveni lješnik.
Slagati koru od lješnika, žuti fil, šlag, koru od oraha, čokoladni fil, šlag i tako redom dok ne potrošite sve kore. Spolja premažite sa malo fila. Ja sam ostatke čokoladnom i žutog fila pomiješala i dodala im još oko 100 gr čokolade što mi je bila odlična podloga za fondan. Ako tortu ne želite da ukrašavate fondanom možete je samo preliti čokoladnom glazurom od 100 gr čokolade za jelo i kuvanje i 3 kašike ulja.


IMG_8953


1 коментар: