четвртак, 22. јануар 2015.

Još jedna godišnjica


Prije par dana smo proslavili godišnjicu braka. Ja naravno za tu priliku uvijek napravim neki svečani ručak pa sam tako i sad pekla jagnjetinu, napravila finu čorbicu i naravno tortu i tulumbe. Torta je prvi put pravljena i kako je dobro ocijenjena želim da vam napišem i recept. Već par godina među omiljenim receptima na Coolinarici su mi i dva recepta za Minjon tortu jedan od Mignonne tj Lane sa blog La Cuisine Creative, a drugi od Jojo i Miki tj Mimi sa bloga Mimis kingdom. Oba recepta su odlična, a ja sam pravila neku kombinaciju tj pravila sam po Miminom receptu ali sam smanjila količinu šećera i brašna u korama. Torta je zaista odlična a i podsjeća me na jednu tortu koju sam jela u djetinjstvu i koju smo mi jednostavno zvali Žuta torta. Žuta torta je imala korice od badema i divan žuti fil od kuvanih žumanaca i vanile. Nju ću svakako uskoro praviti a do tad slijedi recept za Minjon tortu i par sličica.


IMG_2958


Minjon torta

 

4 bjelanca
120 gr šećera
150 gr mljevenih oraha
1 kašika brašna

4 bjelanca
120 gr šećera
150 gr mljevenih pečenih lješnika
1 kašika brašna

4 bjelanca
120 gr šećera
150 gr mljevenih oguljenih badema
1 kašika brašna

12 žumanaca
10 kašika šećera
4 kesice vanile
250 gr putera


IMG_2966


Umutiti bjelanca u čvrst snijeg, dodati šećer i još malo promutit pa zatim dodati orahe i brašno i promiješati kašikom. Peći na 180-200 C. Na isti način napraviti i kore od lješnika i badema. Bademe prokuvati u malo vode da kožica počne da se odvaja pa ih onda oguliti kad se malo prohlade i peći na 100 C da se osuše. Lješnike popeći u rerni i oguliti.


IMG_2978


Žumanca umutiti sa šećeromi vanilom i skuvati na pari pa kad se fil prohladi dodati mu umućeni puter. Složiti prvo koru od badema, filovati, koru od lješnika, fil i koru od oraha.


IMG_2986


Torta na slici pravljena je u malom kalupu u obliku srca. Pekla sam tri kore od po dva jajeta a ostale sastojake sam proporcionalno smanjila. Fondan je opet po Minjinom receptu a ovaj put sam pokušala da napravim i malo finije ružice sa uvrnutim laticama i za prvi put nije loše. Dok je fondan bio svjež malo sam se namučila ali sam ih sledećeg dana kad se malo stvrdnuo mnogo lakše pravila. Torta nam se svima svidjela a čak je i Lana koja inače ne jede torte pojela jedno parče i pohvalila ukus.


IMG_2993


Pošto u januaru inače svi podvuku crtu i saberu rezultate u protekloj godini evo da vam i ja pokažem šta smo mi postiglu u prošloj i poslednjih 11 godina:-)


IMG_2941

8 коментара:

  1. Sto se vaseg rezultata tice tu nema boljeg! Medeni su.
    Cestiam vam godisnjicu i da slavite u zdravlju i ljubavi jos puno godina.
    Tortice su medene.

    ОдговориИзбриши
  2. Cestitam <3 <3 <3 !!!
    Jako mi je drago da si stavila slicicu,jer princess znam odprije ,mada je sada jos ljepsa,a medenka malog nisam vidila niti sam znala kada ti je termin ali sam potajno ocekivala videno !!!!

    ОдговориИзбриши
  3. Divno si ovo izkombinovala,prosto bih sliku zagrizla.A klinci su ti preslatki

    ОдговориИзбриши
  4. Cestitke za godisnjicu. Preslatka djecica :)

    ОдговориИзбриши