недеља, 26. фебруар 2017.

Mekike od ničega


Čim sam vidjela sliku na Coolinarici znala sam da će mi se svidjeti jer nema tih priganica, mekika ili krofni koje se meni ne sviđaju samo ako su fino napravljene. Osim toga već sam probala par sličnih recepta pa sam mogla da pretpostavim kakve su. Zbog svega toga mi i nije trebalo baš mnogo vremena da ih isprobam a kako sam zadovoljna rezultatima pišem i recept. Ovo je jedan od onih pravih starinslih recepata, koji su pravile naše bake, koje su znale da skoro od ničega naprave ukusan i zasitan obrok. Naravno nisu baš u skladu sa današnjim trendovima u ishrani ali s vremena na vrijeme neće škoditi da se malo opustimo. U receptu se preporučuje prženje na masti ali kako je ja trenutno nisam imala pržila sam ih na ulju mada planiram da isprobam i tu varijantu.





Mekike

 

3 dl vode
20 gr svježeg kvasca
1 kašičica soli
1 kašičica šećera
brašna po potrebi da se dobije mekše tijesto


IMG_0761


Kvasac rastopiti u mlakoj vodi pa zamijesiti mekano i elastično tijesto. Tijesto ostaviti da naraste pa ga istresti na pobrašnjenu radnu ploču i podijeliti na 12 do15 djelova. 
U tiganju zagrijati malo ulja ili masti pa komadiće tijesta razvlačiti rukama i pržiti na vreloj masnoći. Pržene mekike slagati na salvet da upije višak masnoće. Služiti sa džemom, medom, šećerom, eurokremom ili sirom, ajvarom, pršutom... U svakom slučaju uživanje je zagarantovano.


IMG_0781

3 коментара:

  1. Baš me nasmeja ime recepta. Stvarno sa tako malo sastojaka ispale su perfektno!

    ОдговориИзбриши
  2. Dobar dan! Nažalost sad ne možemo da nađemo svež kvasac, da li možemo da koristimo kvasac u prahu? Hvala. Pozdrav Ani

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nisam nikad probala ali mislim da bi moglo. Ja umjesto 20gr svjezeg obicno koristim kesicu suvog kvasca.

      Избриши