недеља, 6. јануар 2013.

Stollen božićni hleb

Stollen pravim vec par godina za redom za Novu Godinu ili Božić od kad sam naišla na recept sa bloga Chocolate dust. Ja sam zapravo vidjela ovaj hleb na slikama Mirjane sa bloga Cooking by Mirjana i odmah sam morala da ga probam jer je zaista odlično izgledao. Prvi put sam stollen vidjela još davno u nekom kuvarskom časopisu ali se tad nisam usuđivala da probam da ga napravim. Za moje tadašnje kuvarsko umijeće to je zaista i bilo previše ali prije par godina kad sam naišla na Mirjanine slike shvatila sam da napraviti stollen nije mnogo komplikovanije od pravljenja bilo kakve štrudle a kad sam ga konačno napravila ukus me tako oduševio da ga od tad pravim barem jednom godišnje. U ovaj stollen se stavlja i marcipan a pošto ga kod nas nema ja sam odlučila da ga sama napravim. Pošto moji baš nisu ljubitelji badema pa sam ja napravila marcipan od oraha ako se to uopšte može nazvati marcipanom ali je  veoma ukusno i sigurno ukusnije od varijante sa bademima.

IMG_4810 by irenalana



Potrebno je

375 gr brašna
50 gr šećera
20 gr svježeg kvasca
150 ml mleka
110 gr putera ili margarina
1 celo jaje
200 gr iseckanog suvog voca (kasije, kandirane jagode, brusnice, suvo grožđe)
malo ruma
rendana limunova korica
200 gr marcipana ili domaći marcipan
kasicica vanile
puter za premazivanje
prah šećer za posipanje

Marcipan
1 bjelance
150 gr prah šečera
200 gr oguljenih mljevenih badema ili 200 gr oraha
IMG_4778 by irenalana


U mlakom mlijeku rastopiti kvasac, dodati šećer, limunovu koricu, vanilu, jaje i istopljeni puter pa umijesiti mekano tijesto. Pošto je tijesto dosta teško potrebno mu je malo više vremena da naraste a da bi ja taj proces ubrzala posudu sa tijestom pokrijem krpom pa je stavim u rernu zagrijanu na 50 C dok tijesto fino naraste. Suvo voće isjeckam na kockice i nalijem rumom pa ga kratko zagrijem u mikrotalasnoj i ostavim da voće upije rum.


IMG_4780 by irenalana


Kad tijesto naraste prebaciti ga na radnu površinu pa mu dodati iscijeđeno suvo voće i malo umijesiti da se poveže. Ja sam zatim tijesto podijelila na dva dijela i razvila pa na svaki dio postavila valjak od marcipana  i onda preklopila tijesto kao broj 6 oko marcipana. Štrudlice sam zatim prebacila u pleh na papir i ostavila da fino narastu oko jedan sat možda i duže.


IMG_4802 by irenalana


Kad štrudlice narastu peći ih na 190 C oko 30 minuta. Ako počnu da dobijaju boju mogu se odozgo pokriti salvetom da ne potamne previše. Pečene štrudlice premazati mješavinom istopljenog putera i ruma koji je ostao od natapanja suvog voća i uvaljati u prah šećer pa ih ostaviti da se ohlade. Čuvati uvijeno u providnu foliju.
Ja nisam izdržala da se stollen ohladi i morala sam jednu štrudlicu da probam još onako toplu tek izvađenu iz rerne što se i vidi na jednoj od slika.


IMG_4805 by irenalana


IMG_4811 by irenalana


IMG_4808 by irenalana

2 коментара:

  1. Mir Bozji Hristos se rodi !!!!

    Divni su kolaci,a stollen moze i bez marcipana,ukusan je svakako !!!!!

    ОдговориИзбриши
  2. Puno si bila vrijedna. Stollen je predivan, pa jos domaci marcipan. Svi kolaci predobro izgledaju. Srecan ti Bozic :)

    ОдговориИзбриши