недеља, 16. септембар 2012.

Bosanski lonac

Recept za bosanski lonac prvi put sam našla još kao klinka kad sam tek počinjala da kuvam. Međutim taj nije bio ni nalik ovom koji je često pravim i koji je omiljen kod nas. Imao je lijpu sliku sa zemljanim loncem koja me je odmah privukla ali se taj prvi pokušaj završio neslavno. Mnogo kasnije naišla sam na ovaj recept koji em se pravi u ekspres loncu koji ja veoma često koristim em ima toliko različitog povrća da sam se odmah odlučila da ga isprobam pa šta bude. Poslije te prve probe pravila sam ga još puno puta i postao je jedno od naših omiljenih kuvanih jela. Za razliku od ostalih ovo je i zdravije jer nema ni puno ulja, slanine, suvog mesa a može se jesti i ljeti i zimi. Originalni recept je ovdje a ja ću napisati sa malim izmjenama onako kako ja pravim.





Potrebno je


1 glavica kupusa (1 kg)
2 šargarepe
1 veća ili dvije manje crvene paprike
1 veća ili dvije manje zelene paprike može i babura
200 gr boranije
2 glavice crvenog luka
4 čena bijelog luka
3-4 krompira srednje veličine
4 dl paradajz soka
600-700 gr teletine(od vrata ili ribić, but)
so
biber
začin
mljevena slatka paprika
peršun





Papriku, crveni luk, bijeli luk i šargarepu isjeckati na kockice i pomiješati sa boranijom. Kupus isjeći na krupnije komade. Meso isjeći na krupnije kocke. Krompir isjeći na kocke.




U lonac sipati malo ulja, složiti 1/2 kupusa, 1/2 povrća, meso, krompir, 1/2 povrća, 1/2 kupusa. Paradajz sok pomijesati sa malo vode, dodati mu začin, biber, malo mljevene paprike i naliti preko kupusa da ogrezne, poklopiti i kuvati da omekša. Ja pošto pravim za sjutra obično ne stavljam krompira a sjutradan dodam krompir i još malo prokuvam da krompir omekša. Pred kraj kuvanja posuti sjeckanim peršunom. Poslužiti uz salatu od paradajza i kukuruzni hleb ili proju.
Količina u receptu je ogromna. Ja obično za nas troje pravim pola i bude nam za dva dana tako da prvog dana izdvojim pola, dodam krompir i kuvam a u drugi dio krompir dodajem sledećeg dana.



2 коментара:

  1. Pravo zdrav obrok. Sviđa mi se i ova tvoja verzija. Sve je to tu negdje: Puno povrća i malo mesa i na kraju prijatan ručak! Hvala na povjerenju! Pusa!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. E samo da znas koliko ga cesto pravim i mm koji prije skoro da nije jeo kupus uziva a i ja ga obozavam.

      Избриши