четвртак, 6. септембар 2012.

Voćni kolač i skijalište Jezerine

Svaki put kad odemo u Kolašin svratimo i na skijalište. Tamo je do ove godine i ljeti bio otvoren neki etno restoran pa smo uvijek isli da se prosetamo, popijemo kaficu i naberemo divljih malina jer oko staze rastu divlje maline koje predivno mirišu. E ovaj kolač na slici je od tih malina samo što su ove godine maline bile već skoro prošle ali je zato bilo i kupina pa smo nabrali punu jednu posudicu.




Potrebno je


5 jaja
180 gr šećera
150 gr brašna
8 kašika vode
4 kašike ulja

1/2 l mlijeka
3-4 kesice vanile
4 žumanca
150 gr šećera
3 kašike u vrh pune brašna ili gustina
125 gr putera ili 1 dl pavlake

2 šlaga
1.5 dl mlijeka
4 bjelanca




Odvojiti žumanca i bjelanca. Bjelanca umutiti u čvrst snijeg a žumanca umutit sa šećerom da pobijele pa im dodati vodu, ulje i brašno i dobro promutiti mikserom da se sve fino poveže. Zatim dodati bjelanca i kašikom promiješati. Peći u plehu na papiru za pečenje ili foliji na 200 C da fino porumeni. Pečeno tijesto izvaditi i ostaviti da se ohladi.




Žumanca umutiti sa šećerom da pobijele, dodati brašno, vanilu i malo mlijeka pa sve fino promutiti i skuvati sa ostatkom mlijeka. Ja obično kuvam u loncu za kuvanje na pari jer sam tako sigurna da mi fil neće zagoreti u toku kuvanja. Kuvani fil promiješati mikserom, pokriti providnom folijom da se ne uhvati korica odozgo i ostaviti da se ohladi.
Hladan fil promutiti mikserom pa mu dodati  umućen puter ili pavlaku i sve promutiti da se fino poveže.
Na hladno tijesto rasporediti voće. Mogu se koristiti jagode, maline, kupine, blanširane breskve ili kajsije. Preko voća sipati fil.
Dva šlaga umutiti sa 1-1.5 dl mlijeka pa kad budu čvrsti sipati bjelanca koja su preostala od fila i mutiti da se dobije čvrst šlag koji treba rasporediti preko fila. Kome smetaju živa bjelanca može staviti samo šlag odozgo a bjelanca iskoristiti za neki drugi kolač. Ostaviti u frižider da se rashladi.
Kolač je moj pokušaj da rekonstruišem kolač koji sam jela na nekoj ekskurziji (mislim onoj sa kraja srednje škole) koji sam probala u nekom restoranu prije Beograda. U tom kolaču je bilo nekoliko vrsta voća mislim da su čak bile i kruške i pošto mi je ostao u fino sjećanju kad sam se vratila kući smućkala sam nešto najpribližnije što sam mogla.
Od ostatka malina i kupina sam napravila sok.














2 коментара:

  1. Kolac je prekrasan, naprosto mami. Obozavam kupine i sve sa njima. Divna priroda :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Bjelasica je predivna. Ja jos nisam bila zimi na skijalistu ali mogu zamisliti kako je fino pod snijegom ali zato ljeti uvijek svratimo da prosetamo i naberemo malina

      Избриши